wtorek, 23 listopada 2021

Po...zostań w domu - Rafał Wałęka

Książka jest kontynuacją losów małżeństwa Weroniki Jasny i Tymona Danteja - "Kryminał prywatny". W tym tomie głównym bohaterem... bohaterką staje się Weronika. 

Jej mąż znika. Robił to już wcześniej, nikogo jego nieobecność nie dziwi. Weronika martwi się jednak, że pod wpływem alkoholu i narkotyków zdradzi ich sekret. Mimo rozprzestrzeniającego się wirusa i lockdown'u w kraju, postanawia wyruszyć na poszukiwanie eks męża. Całą akcje ratunkową zaczyna od Kuźni Raciborskiej - tu według niej wszystko się zaczęło. Liczyła, że eks mąż tu się pojawi by pokonać demony przeszłości. 

Poszukiwanie pisarza alkoholika nie jest jedynym wątkiem. Autor wplótł nam także sytuację epidemiologiczną i obostrzenia, która dotknęły nasz kraj (i nie tylko). Fajnie nakreślił postawy osób popierających obostrzenia, ale i ich przeciwników. Pojawiają się nowi, ciekawi bohaterowie - policjantka, która chce się wykazać, leśnik youtuber czy kibice piłkarscy. 


Druga część przygód pisarskiego duetu była ciekawsza i lepiej napisana. Widać, że autor pracuje nad warsztatem. Podobała mi się melodia słów, akcja była bardziej spójna i zauważyłam było celowość zachowań poszczególnych bohaterów powieści. Cała atmosfera lockdown'u i poszukiwań Tymona Danteja była bardzo dobrze spleciona, budziła niepokój, ale i ciekawość... Byłam zainteresowana losem bohaterów. Nie tylko Weroniki i Tymona, ale także leśniczego, pary policjantów. Obserwacje chłopca czy wizyta u księdza były kolejnymi kawałkami układanki... Już, już liczyłam, że znam rozwiązanie. Okazywało się, że dałam się wodzić za nos. I przewracałam kolejną stronę by odkryć prawdę. 

Małym minusem jest czasami niepotrzebne przegadanie sytuacji, zbyt obszerne opisy tłumaczące proste rzeczy. Choć w momencie ruszenia Weroniki Jasny w wir poszukiwań, aż tak mi one nie przeszkadzały. Drugim - ujawnienie przeszłości i charakteru jednej z postaci drugoplanowych. Liczyłam, że takie wyjaśnienia pojawią się w trzeciej części powieści, w której ta postać "rozwinie skrzydła". Choć to nadal nic straconego. 


Dziękuję autorowi za pdf'a powieści.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz