poniedziałek, 14 marca 2022

Widmo nad Innsmouth - Giny Valris

Gdy tylko ujrzałam tą książkę, wiedziałam, że muszę ją dostać w swoje ręce. Parę razy już zagłębiałam się w gry paragrafowe i zawsze to jest super zabawa. 

Zapytacie czemu? Bo dostajemy dwie rzeczy - książkę oraz grę. Niby proste połączenie, ale dzięki niemu stajemy się bez mała wszechwładni. To my, Czytelnicy-Gracze decydujemy jak wygląda fabuła, pociągamy za sznurki i samodzielnie prowadzimy naszego bohatera przez ciemne zaułki miasteczka Innsmouth. Od naszych decyzji zależy jakim środkiem transportu będzie podróżować nasz bohater, czy będzie grzecznie siedział w autobusie podczas przerwy w podróży czy może jednak zajdzie z ciekawości do hotelu. Czy tylko rozejrzy się po zniszczonym nadmorskim miasteczku czy jednak będzie próbował poznać historię swojej rodziny i jej powiązań z Diabelską Rafą. 

Przyszłość naszego bohatera jest w naszych rękach wystarczy tylko otworzyć książkę i... Jest rok 1927. Letnie upały nie dają ci chwili wytchnienia. Chcesz się dostać do Arkham, rodzinnego miasteczka swojej matki. Jesteś na dworcu, tuż przy kasie i okazuje się, że bilet kolejowy jest jednak droższy niż zakładałeś. Czy obudzi się w tobie rządza przygody?

 

Pierwsza rozgrywka minęła mi w tempie ekspresowym - zamiast brać udział w przygodzie, to stchórzyłam i wybrałam bezpieczną drogę. Kolejna zajęła mi kilka minut. Następna jeszcze więcej... Po ósmej przestałam liczyć, ile ścieżek wybrałam tylko zagłębiałam się w przygodę w nadmorskim miasteczku Innsmouth. Dałam się wciągnąć w odkrywanie, zwiedzanie, poznawanie... I wzbudziłam sporą ciekawość szybko przerzucając strony książki podczas podróży autobusem do pracy. 

Widmo nad Innsmouth jest trzecim tomem cyklu Choose Cthulhu. Przyznam jednak, że czytając i biorąc udział w tej grze nie odczułam braku znajomości poprzednich części. Akcja oraz cały opis zawarty w publikacji są tak poprowadzone, że nie trzeba także znać świata wymyślonego przez H.P. Lovecrafta. 

Sama publikacja ma ciekawą okładkę - wygląda jak przyniszczony notatnik lub dziennik podróży. Wyklejka przedstawia macki potwora, które pojawiają się także na kolejnych stronach publikacji. Poszczególne paragrafy zawierające wytyczne do prowadzenia gry są rozpisane maksymalnie na jedną stronę. Pomiędzy nimi pojawiają się także rysunki w czarno-białej kolorystyce, które nawiązują do akcji rozgrywającej się w grze. Książka zawiera także bestiariusz z postaciami pojawiającymi się na stronach publikacji. 

Natrafiłam na dwie nieścisłości - nagle pojawiająca się w kieszeni mapa oraz plecak, który wcześniej schowałam w bezpiecznym miejscu. nie wpłynęły ona jednak na prowadzoną rozgrywkę.


Grę oceniam na cztery z plusem. Bardzo dobrze się bawiłam w podróży i chętnie sięgnę po inne części z tej serii. 



I pamiętajcie - Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn ;) 


Książka została otrzymana z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz