wtorek, 15 września 2020

Kallas - Marcin Szczygielski

Mam słabość do twórczości Marcina Szczygielskiego. A tu swego czasu moja Maminka zakupiła jego książkę, której nie kojarzyłam. Musiałam to zmienić.


Publikacja to kilka krótkich historii spotkań dwóch div polskiej sceny - Kaliny Jędrusik o Violetty Villas. Dwie całkiem odmienne osobowości, inne charaktery, inna wrażliwość. Ale czy na pewno? Autor znalazł to co je łączy - kochane przez fanów, lekceważone przez mężczyzn, nieszczęśliwie lokujące uczucia, genialne w tym co robiły, ale nie do końca mogły rozwinąć skrzydła. 


Myślałam, że to spotkanie pań, to tylko ciekawy obraz wyobraźni pisarza. Otóż nie do końca - sztuka jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Ukazuje ból odrzucenia i niezrozumienia przez otoczenie. Ciekawa pozycja, bez względu na to czy znacie obie panie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz