środa, 4 marca 2020

Niedźwiedzi Kieł; Tom 1: Max - Yann le Pennetier, Alain Henriet

Poszłam odebrać z biblioteki zamówione komiksy, ale swoim zwyczajem musiałam zajrzeć jeszcze na półki. I tak jakoś przez przypadek zauważyłam tą serię publikacji. Przygarnęłam, choć miałam wrażenie, że raczej nie są dla mnie.

Śląsk w latach trzydziestych XX wieku. Poznajemy trójkę dzieciaków - Maxa, Hannę i Wernera. razem spędzają czas na rowerowych wyprawach, interesują się lotnictwem, marzą by zostać pilotem. Szanse na spełnienie tego pragnienia stają się coraz bardziej realne - Hitler będąc u władzy stawia na wojsko i dobrze wyszkoloną kadrę. Werner i Hanna wykorzystują swoją szansę - zapisują się do organizacji nazistowskich, zaczynają szkolenie w klubie szybowcowym. Max jako Żyd, zostaje zepchnięty na margines społeczeństwa. Wraz z ojcem emigrują do rodziny w Stanach Zjednoczonych i dam dostaje szanse bycia pilotem.
Wybucha II wojna światowa. Dzieci już dorosły. Stoją po przeciwnych stronach konfliktu...

Zaskoczył mnie pozytywnie ten komiks. Przepiękna strona graficzna. Bohaterowie wielowymiarowi. Dobrze opowiedziana historia lotnictwa, wojennej zawieruchy i realiów tamtych czasów. Komiks ma francuskich twórców, ale rzetelnie przedstawili walki powietrzne toczące się na naszym niebie, ruch oporu i ich akcje oraz realia społeczne. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz