poniedziałek, 30 września 2019

Bajka na końcu świata (seria) - Marcin Podolec

Na cykl komiksowy Marcina Podolca składają się trzy części losów Bajki i Wiktorii. Są to:
1. Ostatni ogród
2. Opuszczony dom
3. Ożywczy deszcz

Wiktoria i jej pies Bajka wędrują po świecie. Szukają rodziców. Nie wiemy gdzie są. Dziewczynka też nie. Idzie przed siebie z nadzieją, że ich spotka. 
Świat to tylko kratery i gruzowiska. Wszystko wymarło. Otoczenie po apokalipsie uległo całkowitym przeobrażeniom. I w tym dziwnym świecio-tworze mała dziewczynka musi radzić sobie sama.

Świetnie narysowany świat po katastrofie. Detale i kolory nie są nic nie znaczącym tłem. One też tworzą historię. Opowieść jest dość mglista - no, może ma to związek z wiekiem odbiorcy. Nie wiemy, co się stało, że środowisko uległo degradacji. Brak tu rodziców, który bronią i chronią swoje dziecko. Mamy za to rezolutną dziewczynkę i jej czteronożnego przyjaciela, którzy potrafią poradzić sobie w każdej sytuacji.

Jest mi trochę wstyd, bo nie kojarzyłam autora z jego wcześniejszych publikacji komiksowych. Ale odkryłam tą serię i jestem nią mile zaskoczona. Podoba mi się pomysł "końca świata" i dziewczynki (oraz psa) jako głównych bohaterów. Czuć tu przygodę. Choć z perspektywy osoby dorosłej widać też samotność dziecka, a czasami jego bezradność. 
Pozycje warte przeczytania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz