czwartek, 23 maja 2019

Pewnego lata - Mariko Tamaki, Jilian Tamaki

Bohaterkami publikacji są dwie dziewczynki, prawie nastolatki - Rose i Windy. Spędzają wakacje w nadmorskiej miejscowości Awago. Dziewczyny włóczą się po okolicy, pływają, rozmawiają o rzeczach błahych ale i tych ważnych, obserwują świat i ludzi. Odkrywają tajemnice nie przeznaczone dla ich uszu. Poznają problemy dorosłych i same też muszą trochę dorosnąć, przeżyć fascynację chłopakiem i "znielubieć" inną kobietę.

Komiks stworzył duet rodzinny - Mariko pisała, a jej kuzynka Jillian ilustrowała. Porusza ważne tematy okresu dorastania, a w tle dzieją się dramaty dorosłych. Wszystko jest ważne i dopełnia obrazu relacji międzyludzkich.

Chciałam dostać ten komiks w łapy, gdy tylko dowiedziałam się, że dostał nagrodę im. Eisnera (autora mojego ukochanego komiksu Umowa z Bogiem. Trylogia). To prestiżowa nagroda, porównywalna do Oscara, tyle, że w dziedzinie komiksie. Ale mam mieszane uczucia... Spodziewałam się czegoś spektakularnego, a dostałam dobry komiks. Dobry, ale nie odkrywczy. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz