środa, 9 października 2019

Zakochani w słowach - Magdalena Trubowicz

Książka jest trzecim tomem cyklu Kupidyn w spódnicy. Dwa pierwsze tomy to Kącik zagubionych serc, którego akcja rozgrywa się w biurze matrymonialnym oraz Miłość w kolorze bieli, gdzie główni bohaterowie krążą wokół salonu sukien ślubnych
Akcja najnowszej publikacji dzieje się w bibliotece. Pracuje w niej Zofia - bibliotekarka z długoletnim stażem, żona, matka, kobieta silna i nie dająca sobie w kasze dmuchać. Drugim pracownikiem jest Izabela - delikatna, młoda kobieta z sercem na dłoni, która dba o wszystkich i wszystkim pomaga. Postacią wysuwającą się na pierwszy plan jest nieśmiały i skryty Tomasz, zdominowany przez ciotkę Zofię fan romantycznych literackich powieści. Pomaga on popularnej aktorce Kornelii w pracy "nad rolami". Dodam, że robi to by być obok pięknej aktorki, jest w niej zakochany po uszy. Postaciami drugoplanowymi jest rodzina Zofii oraz Tomasza, cała plejada czytelników i przypadkowych odwiedzających, którym polecana literatura zmienia życie łóżkowe... Ale o tym musicie przeczytać sami. 

Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Nie wybuchałam salwami śmiechu, ale uśmiechałam się pod nosem. I rozpłakałam przy tragedii osoby trzecioplanowej - miękka jestem, nie da się ukryć. Sama historia poprowadzona dość sprawnie, z kilkoma zwrotami akcji i morałem, że warto być sobą i nie wolno oceniać książki po okładce.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz