czwartek, 4 kwietnia 2019

Odpowiedz mi! Dzieci pytają o intymne sprawy - Anke Kuhl, Katharina von der Gathen

Prezentowana przeze mnie książka, jest niemiecką publikacją. Jest odpowiedzią Autorki na 99 autentycznych pytań, które zadawały jej dzieci podczas prowadzonych przez nią warsztatów. Książka zawiera też prześmieszne obrazki, które przypadną dzieciom do gustu. Pojawiają się w niej proste pytania jak na przykład o powód całowania się ludzi, aż po bardzo ważne i trudne treści jakimi są temat aborcji czy małżeństwa par homoseksualnych. 
Wydawnictwo Dwie Siostry wywołało tą pozycją burzę w internecie. Niby jednak jestem tym zaskoczona. Bo nie ma w niej nic, co mogłoby spowodować taki wrzask ludzi. Dobiegam 40 (za kilka lat dobiegnę ;p ) i w drugiej połowie lat 80 moja Mama podsuwała mi podobne książki - trzystopniowe wprowadzenie w temat. W wieku 8 lat byłam w pełni wyedukowana. Bez wulgaryzmów, za to w prosty i łatwy sposób. W moim odczuciu ta książka ma podobny charakter. Zawiera tematy, na które powinniśmy rozmawiać z naszymi dziećmi. Inaczej zaczną szukać wiedzy na własną rękę...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz