poniedziałek, 19 sierpnia 2019

Listopad - Sebastià Cabot

Przeczytałam opis komiksu i chciałam go dorwać, zagłębić się w niego, poznać każdą stronę, wycisnąć z niego wiedzę. Wiedzę jak funkcjonować w związku. Bo to komiks z przesłaniem wydany przez wydawnictwo Timof i cisi wspólnicy.

Gus to początkujący pisarz, który ma problem ze stworzeniem związku, poważnej i dojrzałej relacji. W pralni poznaje Clarę, która szuka mieszkania. Dziewczyna próbuje uporządkować swoje życie i opuścić kanapę w salonie przyjaciółki. 
Komiks porusza nie tylko tematykę relacji w związkach, ale także problem bezrobocia młodych osób, problemy mieszkaniowe, nieplanowaną ciążę czy zdradę. Przekrój mamy szeroki, ale czasami miałam wrażenie, że można by dalej pociągnąć wątki.

Delikatna kreska zwraca uwagę na ważne przesłanie. Dobór kolorów nie przeszkadza w odbiorze, nie przytłacza, pomaga nawet podzielić prezentowane treści. Dialogi są wyważone i oszczędne. Bardzo często mamy same rysunki, które z mocą armaty uderzają w nas ważnymi odkryciami o związkach, relacjach międzyludzkich. Ważną rolę odgrywa tu muzyka. Tak, w komiksie słuchać jazz. No, dobra może nie 'w", ale muzyka jest komentarzem do wydarzeń rozgrywających się na kolejnych stronach hiszpańskiej publikacji. A przyznam, że ja ignorantka znałam większość z nich i automatycznie podśpiewywałam. 

Komiks zmusza do zastanowienia, przemyślenia pewnych zachowań. Zostawi nas w nastroju refleksyjnym, lekko smutnym... 




1 komentarz:

  1. Chcę tylko szybko poradzić każdemu, kto ma trudności w jego związku z kontaktem z Dr.Agbazara, ponieważ jest on jedyną osobą zdolną do przywrócenia zerwanych związków lub zerwanych małżeństw w terminie 48 godzin. ze swoimi duchowymi mocami. Możesz skontaktować się z Dr.Agbazara, pisząc go przez e-mail na adres ( agbazara@gmail.com ) LUB zadzwoń / WhatsApp mu na ( +2348104102662 ), w każdej sytuacji życia znajdziesz siebie.

    OdpowiedzUsuń