sobota, 9 lutego 2019

Książka do zrobienia - Aleksandra Cieślak

Jakiś czas temu obserwowaliśmy wielki boom na książki typu „niszcz i twórz” (patrz „Zniszcz ten dziennik”). Biorąc do ręki dzieło Oli Cieślak, spodziewałam się podobnej pozycji. O bogowie, jakże się myliłam. I całe szczęście.
„Książka do zrobienia” to małe arcydzieło. Książka o tworzeniu książki. I to my, czytelnicy duzi i mali, możemy dać upust swojej kreatywności. A przy tym wszystkim możemy poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą książek, ich budowy, rodzajów czcionki, typografii czy szeroko pojętej grafiki. Autorka prowadzi nas za rączkę, byśmy mogli poznać kompozycję książki.

Jako bibliotekarza cieszy mnie każda nowa książka w mych łapkach, ale ta pozycja wzbudziła mój zachwyt. Autorka przekazała nam sporo wiedzy dotyczącej projektowania i tworzenia papierowych dzieł. Oprócz tego zostaliśmy zaproszeni do świata Oli Cieślak – poznajemy muzykę, która ją inspiruje; książki, które warto przeczytać, by lepiej zrozumieć świat, poszerzyć horyzonty. Co ja będę zachwalać, biegnijcie do biblioteki, wypożyczcie i... bawcie się dobrze. 



Recenzja z 2018 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz