czwartek, 13 czerwca 2019

Swatanie dla początkujących - Maddie Dawson

Po książkach z wojną w tle potrzebowałam czegoś lekkiego i pełnego nadziei. Sięgnęłam po tą amerykańską obyczajówkę oczekując dobrej zabawy. Nie zawiodłam się. 
Mamy tu historię Marnie MacGraw. Dziewczyna zaplanowała sobie idealne życie - mąż, dzieci, spory samochód i domek w cichej okolicy. Już niedługo będzie stąpać do ołtarza, by poślubić swojego mężczyznę, tego właściwego. Na przyjęciu u rodziny narzeczonego poznaje jego zwariowaną ciotkę Blix Holliday, która jest swatką. Kobieta przepowiada zmiany w jej spokojnym życiu. Gdy Blix umiera lawina zdarzeń rusza.

Lekka i zabawna historia, z miłością w tle. Pełno tu magii, dobra i pielęgnowania relacji międzyludzkich. Mówi o sile kobiet i o tym, że warto podążać za głosem serca, ale z podpowiedziami ze strony głowy. Pokochamy dwie bohaterki, chcemy mieć ich siłę, życiową energię i pozytywne myślenie, którym zarażają innych.
Sposób pisania Autorki przypomina mi Fannie Flagg, z jej południowoamerykańskim snuciem dobrych opowieści. Które nie są spektakularne, ale dotykają ważnych rzeczy w naszym życiu i dają nam pozytywny zastrzyk energii. Chyba była to idealna książka dla mnie na ostatnie dni, które poświęciłam na myśleniu o życiu. Czekam tylko na tą magię...
Aha, cokolwiek się zdarzy, kochaj to - taka filozofia na tak. Może warto jej spróbować?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz