środa, 30 stycznia 2019

Póki rekin śpi - Milena Agus

Włoszka Milena Agus w swej  debiutanckiej książce Póki rekin śpi przedstawia losy rodziny Mendoza żyjącej na Sardynii. Główna bohaterka ma osiemnaście lat i tak mówi o swej rodzinie: 
"Moja mama umarła. Mój ojciec odszedł. Moja ciotka przeżyła straszne rozczarowanie i przez jakiś czas nie wstawała z podłogi. [...] Mężczyzna, którego kochałam, jest żonaty. Mój dziadek był wspaniałym człowiekiem i umarł na wrzody, których nabawił się w obozie koncentracyjnym. Mój brat gra ciągle na fortepianie [...]".
Książka choć dziwna jest fascynująca i wciągająca, ma w sobie pewną lekkość, choć Autorka porusza poważne problemy - pisze o miłości, śmierci, wierze w Boga. I o życiu, które jest jak paszcza rekina. Póki rekin śpi, jest otwarta – i można spróbować z niej uciec. 



Recenzja z 2012 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz